Game of Squares

Til game of squares skal patruljerne dyste i en tempofyldt kamp om at erobre spillepladen. Så spænd løbeskoene, træk tænkehatten godt ned om ørene og gør dig klar til at give den max gas i 1 time til den sidste chance for at vise hvorfor netop din patrulje er den bedste.

Patruljerne erobrer felter som giver point. Spillet vindes af den patrulje, der har flest point når tiden er gået.


Banen

Hver patrulje starter med 2 felter som er markeret med pointflag i patruljefarven. Resten af plade består af neutrale felter. Alle felter på pladen kan erobres.
Bag ved patruljens startfelter har patruljen base


Kampdommer

Hver patrulje har 1 kampdommer tilknyttet
Det er KUN denne som må træde ind i banen, placere flag, hente opgaver og dømme patruljens udfordringer/dueller.


Angreb

Patruljen vælger selv hvilket felt de vil angribe, i forlængelse af eksisterende felter patruljen har.
Feltet skal ligge op af egne felter. Der kan angribes til siden og ind mod midten. Ikke diagonalt (henover et kryds)

Hvis man angriber et tomt felt vil man få en udfordring som skal bestås.

Hvis man angriber et felt der tilhører en anden patrulje, skal der afvikles en duel.

Et angreb forløber som følger:

  1. Patruljen fortæller angrebsdommeren hvilket felt I vil angribe
  2. Angrebsdommeren placerer patruljens angrebsflag i feltet
  3. Hvis feltet er neutralt afvikles udfordringen ved patruljens base
  4. Hvis feltet er besat angribes denne patrulje ved deres base
  5. Udfordringen/duellen afvikles
  6. Patruljen som vinder får sit flag placeret i feltet

Forsvar

Det er jeres egen opgave at holde øje med om I bliver angrebet af andre patruljer.
Hvis I er igang med en duel, men angribes af en anden patrulje, så må I dele jer.
Hvis patruljen ikke formår at stille med repræsentanter eller ikke opdager I bliver angrebet inden for 2 min. – så taber man.

Følg os her: